NYHET – BlueOmega
Två av världens bästa naturmedel i en kapsel!
Omega-3-fettsyran används idag världen över och anses som det sundaste kosttillskottet som finns. Listan över positiva effekter kan göras lång och blir hela tiden längre. Nyare forskning har visat att fettsyran kan härskna(oxidera) i cellväggarna och ett intag av antioxidanter kan förhindra detta.
Därför finns det många människor som intar sin dagliga dos Omega-3 utan att den ger maximal effekt.
Med BlueOmega erbjuder vi den perfekta lösningen! Blåbär är nämligen fulla av antioxidanter som även stärker ditt immunförsvar. Med Omega-3 och blåbär i samma kapsel får du fördelarna från bägge och de förstärker dessutom varandras effekt!
Omega-3 och blåbär hör bägge till dom bäst dokumenterade kosttillskotten. Det har gjorts och pågår seriösa studier på följande områden:
• Hjärt/ kärl
• Immunförsvar
• Förbättrat minne
• Förbättrat mörkerseende
• Ledbesvär
• Reduktion av åldersrelaterade skador
• +++
Med BlueOmega säger du JA till livet…
För dig som är 0-20 år
Visste du att kvinnor som intar Omega-3 under graviditeten och amningsperioden får smartare barn? Detta är faktiskt bevisat av en omfattande dubbel blindstudie vid Universitetet i Oslo.
Det är också bevisat att både Omega-3 och blåbär stärker immunförsvaret vilket är en positiv effekt för dem med astma- och allergibesvär.
Barn i skolåldern drar också nytta av att inta Omega-3-fettsyror eftersom både hjärnkapaciteten och inte minst koncentrationen förbättras.
För dig mellan 20 – 50 år
I medelåldern upplever många att kroppens prestationsförmåga redan har nått toppen och börjar sjunka. Detta kan kännas orättvist, för det kräver mer av dig samtidigt som du orkar mindre.
Därför är det viktigt att hålla sig frisk och i god form. BlueOmega hjälper dig med att upprätthålla och underhålla ett starkt immunförsvar. Dessutom hjälper BlueOmega dig att minska åldringsprocessen, få bättre och vackrare hud samt att förebygga stressymptom såsom smärtor i rygg och nacke.
BlueOmega hjälper också mot dåligt mörkerseende och benskörhet som för många kan bli ett problem när de närmar sig 50-årsåldern.
För dig över 50 år
Som vuxen har du redan börjat känna av kroppens tecken på att du blir äldre. Det blir allt viktigare att tänka på sin hälsa.
Här kommer de positiva effekterna av Omega-3 verkligen till sin rätt. Dessa fantastiska naturliga ämnen är viktiga för både dig som har ledbesvär och dig som har hjärt- och kärlbesvär.
Kom ihåg: Vi producerar inte Omega-3 själva, det måste tillföras via kosten eller kosttillskott.
PS! Personer som behandlas med blodförtunnande medel bör rådfråga sin läkare innan de intar Omega-3.
En dagsdos innehåller:
1000mg fiskolja, varav 36% EPA och 24% DHA = 600mg Omega-3. 100mg blåbärsextrakt, 25% antocyaner = 25 mg antocyaner,
Ingredienser:
Fiskolja, gelatin, glycerol, blåbärsextrakt och vatten.
Daglig dos:
2 kapslar. Intas på morgonen/mitt på dagen. Den rekommenderade dosen bör ej överskridas.
Förvaring:
Svalt och torrt. Oåtkomligt för barn